niedziela, 4 października 2015

Literacka wycieczka po Polsce TAG by bookworm

Cześć!

Niestety powrót na studia daje się we znaki i praktycznie nie mam czasu na czytanie, a kolokwia już zapowiedziane. W tym tygodniu pojawi się recenzja Co nas nie zabije i być może pod koniec tygodnia recenzja Czerwonej Królowej.

A dziś przychodzę dziś do Was z TAGiem mojego autorstwa, mam nadzieję, że Wam się spodoba i weźmiecie udział!
A tematem przewodnim będą miasta w Polsce ;)



Sopot, Gdańsk, Gdynia- Trójmiasto czyli ulubiona Trylogia

Moją ulubioną Trylogią jest bez wątpienia Trylogia Czasu Kerstin Gier. Uwielbiam ją za klimat, tajemnicę, za bohaterów a przede wszystkim za motyw podróżowania w czasie. Jest inna niż wszystkie Trylogie, nie ma tu aniołów, wampirów, zombie, czarodziejów. Jest za to "klątwa" sprzed lat i podróżnicy w czasie.


Toruń czyli ukochana książka
[bookworm] Toruń ma dla mnie sentymentalne znaczenie i miasto to bardzo dobrze mi się kojarzy, zawsze sprawia, że cieplej mi się robi na sercu. Dlatego wymyślając kategorię od razu skojarzył mi się z ukochaną książką, która ma dla mnie duże znaczenie czy to sentymentalne czy z innych powodów.

Mam tak dużo ukochanych książek, że sama wkopałam się w własnym TAGu. Mogłabym wymienić kilka lub kilkanaście ukochanych książek i dla każdej znalazłabym powody że to właśnie ta zasługuje na to miano. Jeśli jednak muszę zdecydować się na jedną.. "Love, Rosie". Jest tak niesamowicie piękna, wzruszająca i zabawna, że nie mogę przestać o niej myśleć. A poza tym daje mi kopa i motywuje mnie, by dążyć do swojego, bo widzę tak wiele podobieństw między sobą a bohaterką, że uwierzyłam, że prawdziwa miłość przetrwa wszystko

Warszawa czyli książka, z której pochodzi Twoja ulubiona para literacka lub ulubiony wątek miłosny
[bookworm] Warszawa kojarzy mi się z Legendą o Warsie i Sawie. Pewnie wszyscy znają tę legendę ze szkoły, bo kto by nie znał? A ja tę legendę uwielbiam, stąd taka kategoria. 

W prawie każdej książce jest jakiś wątek miłosny, główny czy drugoplanowy. Para, która skradła moje serce to Nastya i Josh z "Morza spokoju". Bo rozumieją się bez słów, są dla siebie wsparciem i są inni niż wszystkie nastoletnie pary. Poza tym uwielbiam Mię i Adama z "Zostań, jeśli kochasz", ale ostatnio moim numerem 1 jest Jude i Oskar z "Oddam Ci słońce". 

Gniezno czyli pierwsza książka w Twojej biblioteczce
[bookworm] Pierwsza stolica Polski skojarzyła mi się z pierwszą książką. No właśnie, pamiętacie jaka książka zapoczątkowała Twoją biblioteczkę? Czy ta książka była kupiona przez Ciebie, czy była prezentem, a może jeszcze jakaś inna okoliczność? :) 

Pierwszą książką w mojej biblioteczce była "Harry Potter i Więzień Azkabanu", którą dostałam na urodziny od siostry. Byłam wtedy tak zafascynowana losami młodego czarodzieja, a że akurat w bibliotece ciężko było dostać trzecią część i wypadały moje urodziny - dostałam ją w prezencie. Tak zapoczątkowała moją biblioteczkę, która teraz rozrosła się do znacznie większych rozmiarów.

Poznań czyli książka, która zapoczątkowała Twoją czytelniczą pasję
[bookworm] Jednym z symboli Poznania są dwa koziołki, a koziołki nierozerwalnie kojarzą mi się z Koziołkiem Matołkiem. Bajka, książka z dzieciństwa, którą zna chyba każdy. Jaka książka wzbudziła w Was czytelniczą pasję ?

Książką, dzięki której na dobre pokochałam czytanie jest "Harry Potter i Kamień Filozoficzny". Wcześniej też czytałam książki, miło wspominam serię "Ania z Zielonego Wzgórza", ale na dobre do czytania przekonał mnie J.K. Rowling. 

Wrocław czyli książka, za którą oddałbyś wiele by móc ją przeczytać jeszcze raz - po raz pierwszy

Tak wiele słyszałam o tym, jak pięknym miastem jest Wrocław. Niestety nigdy nie byłam we Wrocławiu, miałam być w te wakacje, ale niestety plan nie wypalił. Mam nadzieję, że uda mi się jednak Wrocław zobaczyć, bo jest to miasto numer 1, które chce odwiedzić w Polsce.
Co do książek, wiele bym oddała by móc przeczytać po raz pierwszy "Ostatnią Spowiedź" Niny Reichter i "Oddam Ci słońce" Jandy Nelson. Te pierwszą dlatego, że historia jest cudowna i znów, odnajduję siebie w sytuacji Ally i Bradina. Natomiast "Oddam Ci słońce" to książka absolutnie wyjątkowa, a czytałam ją w takim chaosie, że teraz chciałabym ją poznać od nowa by móc w pełni ją doświadczyć. 

Częstochowa czyli książka, którą każdy powinien przeczytać

Chyba każdy powinien przeczytać "Złodziejkę książek". 


Tematem Holokaust, narratorem Śmierć. Nie o wojnie – ale z wojną w tle. Nie o miłości – ale miłość zerka na czytelnika z każdej strony.  Opowieść o tym, że warto kochać,bo jutro może być za późno. 

Opowieść o przyjaźni i człowieczeństwie w czasach Hitlera.

Te słowa chyba najlepiej oddają świetność powieści.

Kraków czyli gdzie najczęściej kupujesz książki
[bookworm]Kraków to nieodłącznie Targi Książek, które swoją drogą zbliżają się dużymi krokami! A jeśli nie na Targach, to gdzie nabywacie książki?

Uwielbiam kupować książki i jest to zdecydowanie moja słabość. Kupuję w matrasie, ale ostatnio przerzuciłam się na kupowanie online- jest przede wszystkim taniej i nie muszę szukać po półkach w księgarni. Kupowałam na merlinie, ale teraz coraz częściej korzystam z aros.pl i bonito.pl

Zakopane czyli książka,której akcja rozgrywa się w miejscu z niesamowitym klimatem

Uwielbiam góry, uwielbiam Tatry, uwielbiam Zakopane! To tak swoją drogą. Klimat Zakopanego, Krupówek jest dla mnie niepowtarzalny i mogłabym tam wracać, wracać i wracać.. Nigdy mi się to nie znudzi! A co do książek..
Niesamowity klimat ma seria "Klątwa Tygrysa" Colleen Houck.  Akcja rozgrywa się w większości w Indiach, a Indie mnie fascynują od dawna, dlatego pod względem klimatu te książki to dla mnie mistrzostwo.

Dom czyli książka, do której jeszcze nie raz wrócisz

Wiem, że do niejednej książki będę jeszcze wracać, a wśród nich na liście są "Love, Rosie", "Oddam Ci słońce", "Zostań jeśli kochasz" i jej kontynuacja, a także seria o Harrym Potterze i "Ania z Zielonego Wzgórza".



20 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominację, na pewno odpowiem, postaram się w jak najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny TAG :D Coraz więcej się ich pojawia na blogach :D
    I też bym chciała przeczytać jeszcze raz po raz pierwszy Ostatnią Spowiedź którą kocham <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Trylogię Czasu też bardzo miło wspominam :) "Love, Rosie" mam na półce i czeka na swoją kolej. Zaś trylogię "Ostatnia spowiedź" dostałam na święta i czeka na półce, tak samo jak Rosie. :)
    Świetny tag, tak swoją drogą!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie te książki należą do moich ulubionych wiec gorąco je polecam! Jeśli masz ochotę, to zapraszam do TAGu :)

      Usuń
  4. Powiem Ci, że ładnie to wymyśliłaś!

    Toruń można było również skojarzyć z piernikiem w kształcie serca i od razu nieprzekonani do wyboru akurat tego miasta przytaknęliby bez szemrania!

    Gdybym widział sens TAGów to może nawet bym wziął udział, ale już chyba za stary jestem na nowe sztuczki ;] Lubię jednak analizować jak ludzie konstruują te wszystkie kwestionariusze. Twój i Słodki TAG (wszystko jest porównywane do różnych rodzajów słodyczy) to zdecydowanie moje najulubieńsze ankietki! Dobra robota Aptekarko, pozdrawiam!

    www.kulturaifetysze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny Tag, bardzo oryginalny. :D

    ocean-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i jeśli masz tylko ochotę - zapraszam do TAGu :)

      Usuń
  6. DziękujeMY (nie wiem, czy oboje mamy zrobić TAG, czy jest on kierowany tylko do mnie?) za nominację. Kiedy w końcu zdecydujemy sie na publikowanie postów z TAGami, to na pewno dam Ci znać. Podejrzewam, ze w roku akademickim, kiedy nie będzie czasu na czytanie taka alternatywa dla recenzji będzie zbawieniem ;P
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko macie ochotę oboje, nie widzę przeszkód :)

      Usuń
  7. Dziękuję za nominację do tak ciekawego tagu! Mam nadzieję, że uda mi się jakoś w ciągu najbliższych dni dodać odpowiedzi. ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. O, jaki ładny TAG! Gratuluję pomysłowości! Bardzo mi się podobają te pomysły z miastami, żeby do książek je przyporządkować ^^ Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesujący tag. Jest ma naprawdę oryginalne pytania, no i taki patriotyczny klimat. ;) Mam nadzieję, że jak najwięcej blogerów się z nim zetknie. :)
    Sztuka parzenia herbaty [klik]

    OdpowiedzUsuń
  10. Oo, dzięki za nominację! ^_^ Zrobię na pewno, ale nie wiem kiedy. :P
    Ale pozwolisz, że Toruń zamienię na Bydgoszcz? :P W życiu nie zrobię tego TAGu z Toruniem... Rozumiesz... Jestem z Bydgoszczy. XD My nie lubimy Torunia. XD
    Zgadzam się w 100 % co do Złodziejki książek!! ^_^

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny tag:-)

    Obserwuję i zapraszam do mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten TAG jest genialny!
    Również uwielbiam "Trylogię Czasu" :)

    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny TAG! Gratuluję kreatywności. Niestety, z wymienionych książek czytałam tylko Harry'ego i Anię. Muszę się zabrać za Trylogię Czasu. Ostatnio ciągle trafiam na jej pozytywne recenzje lub widzę ją w tagach.
    Pozdrawiam
    http://www.lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Trylogia czasu jest świetna, strasznie wciąga no i sama koncepcja na stworzenie świata jest ciekawa:) Jest coś takiego w Ostatniej spowiedzi, że chce się czytać więcej, mnie wciągnęło bez reszty mimo, że główna bohaterka nieraz działała mi na nerwy:D Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię czytać Tagi książkowe, jak i sama je wykonywać. Tego jeszcze nigdzie wcześniej nie widziałam, a szkoda, bo jest świetny! :) Zgadzam się z wieloma Twoimi wyborami, m.in. z "Love, Rosie", którą to książkę też uwielbiam! Jest po prostu piękną historią. Podobnie polubiłam Adama oraz Mię z "Zostań, jeśli kochasz". :)
    Pozdrawiam i dodaję się do obserwujących,
    A. :)

    http://chaosmysli.blogspot.com - będzie mi miło, jeśli zajrzysz.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego działania - dziękuję!
Postaram się odpowiadać na Wasze komentarze i odwiedzać Wasze blogi :)