środa, 8 kwietnia 2015

Książkowy Tag

Dziękuję za zaproszenie do zabawy http://opiniumkosa.blogspot.com/

Ze swojej strony zapraszam:
http://papierowyazyl.blogspot.com/
http://sklep-z-pamiatkami.blogspot.com/



1. Jaki gatunek książek najczęściej wybierasz?
Tego właśnie się obawiałam, że ciężko będzie odpowiadać na te pytania. Bo ja tu wybrać ukochaną książkę, gatunek czy bohatera?
Najchętniej czytam kryminały i dramaty. Chociaż nie pogardzę też fantasy, a po młodzieżowe paranormal sięgam z wielką przyjemnością J

2. Która postać książkowa jest najbardziej podobna do Ciebie lub którą chciałabyś być?
Ciężko mi coś na ten temat powiedzieć. Chyba z większością bohaterów książkowych utożsamiam się w jakimś stopniu, ale zazwyczaj jest to maleńka cząstka mnie.  Ostatnio poczułam silną więź z Mią z „Zostań jeśli kochasz”, ale czy podobna.. Na pewno chciałabym być taka jak ona J

3. Jaką książkę dałabyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?
Moje dziecko będzie wymęczone przez matkę-książkoholiczkę.  Jest szereg takich książek, zależy od wieku.  Na pewno nie odpuszczę „Dzieci z Bullerbyn” ani „Małego Księcia”, a później koniecznie „Złodziejka książek”

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?
 Papierowe, papierowe i jeszcze raz papierowe.  Nie ma dyskusji.

5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?
„Zostań jeśli kochasz” Gayle Forman. Chociaż już dawno czytałam, nadal nie mogę się otrząsnąć z tej książki. Wzruszająca, tragiczna ale i budująca. Od dawna żadna książka nie sprawiła, że nie przespałam nocy, żeby móc czytać ;) A tejże powieści to się udało.

6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?  
Chyba „Papierowe miasta” Johna Greena. Nie chodzi o to, że mi się nie podobała, ale spodziewałam się czegoś więcej, czegoś co bardziej złapie za serducho.

7.Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?
Jedną od początku do końca. Wyjątkiem był okres liceum, kiedy czytałam lektury – wtedy lektura z inną zdarzało się.

8.  Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?
Ostatnimi czasy zdecydowanie częściej czytam wypożyczone książki. Zaraz, kiedy ja ostatnio kupiłam książkę.. w styczniu? Tak, w styczniu. Taka jestem silna! Ale przyznam, że kupowanie książek to mój nałóg, chociaż tak jak wspomniałam, walczę ostro.

9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?
Każdy Polak – „Kamienie na szaniec”
Każdy człowiek – „Mały Książę”

10.  Czy oceniasz książkę po okładce?
Bywa, że jestem zniechęcona przez okładkę albo zachęcona okładką, ale nie, nigdy nie zdarzyło mi się ocenić po okładce.

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś w promocji? 
TAK!  Zapisać po stronie słabych stron.  Ile najwięcej? W ciągu jednego dnia 3, w ciągu tygodnia 7. A tak, na każdy dzień książeczka J

12. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?
Wiele jest książek o których marze. Trudno podać jedną. Marzę o „Wichry Zimy” Georga R.R Martina, ale nic na temat premiery póki co niewiadomo..

13. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory? 
Mam 68 książek, wszystkie na półkach. Zdecydowanie ulubione element mojego pokoju.

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja? 
Książka, chociaż zdarzało mi się obejrzeć ekranizację, a potem sięgnać po książkę, tak było na przykład w przypadku Niezgodnej. Ale fakt faktem, nie wiedziałam, że film jest na podstawie książki.

15. Co teraz czytasz? 
"Nad Niemnem". Pamiętam, że czytałam fragmenty w liceum i chcę poznać całość, a właśnie przed chwilką skończyłam „Po Tamtej Stronie Ciebie  i Mnie”.









5 komentarzy:

  1. Dzięki za nominację :) W najbliższym czasie postaram się zrobić ten TAG ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Matka - książkoholiczka :D To by się zgadzało po tym Tagu, Dzieci z Bullerbyn też czytałem w podstawówce, fajne. Nad Niemnem? Serio? :P Nie, no jak lubisz, to nie wnikam XD Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również jestem za papierowymi wersjami książek :) 'Mały książę" - książka mnie uwiodła.
    http://pizama-w-koty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. SUPER TAG :D a ja przychodzę z kolejną nominacją do Tagu, ale tym razem o tytułach książek :d U mnie sa szczegóły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zostałaś nominowana do Liebster Awards: szczegóły tutaj: http://opiniumkosa.blogspot.com/2015/04/liebster-awards.html

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego działania - dziękuję!
Postaram się odpowiadać na Wasze komentarze i odwiedzać Wasze blogi :)